Aktuell information med anledning av Coronaviruset – Covid 19

På den här sidan samlar vi aktuell information kring hur Kommunfastighet arbetar med anledning av covid-19 som kan vara bra för dig som hyresgäst att känna till.

Vi har sedan början av 2020 tagit situationen med Covid-19 på största allvar och bevakar den rådande händelseutvecklingen. Vi har arbetat metodiskt och följt rekommendationer från myndigheterna för att förhindra vidare smittspridning och har olika infört försiktighetsåtgärder för våra kunders och medarbetares hälsa. Vi agerar alltid utifrån vår värdegrund; trygghet, service och utveckling.

Vid besök hos dig

Vi utför fortsatt t.ex. felanmälningar och besiktningar, men för att minska smittspridning har vi tagit fram rutiner vid arbeten och besök i din lägenhet/lokal:

  • Medan vi arbetar i din lägenhet/lokal får du inte vara hemma.
  • Vi kontaktar dig inför besöket för att du ska veta när vi kommer. Om du inte har lämnat lägenheten/lokalen vid bokad tid kommer vi inte att utföra arbetet.
  • Som kund kan du också fundera över om ditt ärende måste åtgärdas just nu. Tillsammans kan vi minska smittspridningen i Eskilstuna och det undviker vi genom personliga möten. Dessa möten som vi i vanliga fall ser som guldkanten i vårt uppdrag med att förvalta våra lokaler och lägenhet runtom i Eskilstuna.

    Ledtider för att bidra till minskad smittspridning

    I vanliga fall arbetar vi efter en servicedeklaration till dig som gör en felanmälan hos på Kommunfastighet. Nedan kan du läsa den servicedeklaration vi utgår efter, men som kan komma att påverkas pga av det rådande läget.

    Vår servicedeklaration

  • Akuta fel åtgärdas så fort som möjligt, t.ex. vattenläckage, stopp i avlopp med uppträngande vatten, Kyl/frys är varm eller att det är strömlöst i hela lägenheten.
  • Inom 3 arbetsdagar åtgärdas fel som t.ex. toalettstol som står och rinner konstant, stopp i diskho och vattnet rinner undan sakta eller kalla element.
  • Inom 10 arbetsdagar åtgärdas övriga fel.
  • De nya ledtiderna är tillfälliga och förändras utifrån utvecklingen i stort.

    Tack för att vi tillsammans gör skillnad i Eskilstuna.

     

    Telefon och webb kan bidra till minskad smittspridning

    Mina sidor
    Mina sidor kan du till exempel göra felanmälan, se status på tidigare felanmälan, se din hyresavi och anmäla intresse på lediga lägenheter.

    016-16 75 16
    Du är välkommen att ringa till Kundcenter angående felanmälan, uthyrning och övriga frågor.

    kundcenter@kfast.se
    Det går även bra att ställa frågor via e-post om du föredrar det. Vi läser inkommande e-post varje arbetsdag och svarar så snart vi kan.

    Digitala möten
    Vi kan även erbjuda dig personliga möten via teams.

    Om du har ett ärende som inte går att lösa via telefon, e-post, webb eller via teams så kommer vi även erbjuda möjlighet att boka ett besök.