Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Powered by Google Translate

Corona

Vi har sedan början av 2020 tagit situationen med Covid-19 på största allvar och bevakar den rådande händelseutvecklingen. Vi har arbetat metodiskt och följt rekommendationer från myndigheterna för att förhindra vidare smittspridning och har olika infört försiktighetsåtgärder för våra kunders och medarbetares hälsa.

På den här sidan kan du läsa mer om hur vi arbetar utifrån den rådande pandemin med felanmälningar, servicedeklaration och hur du kan hjälpa till att minska smittspridningen när du ska flytta.

Vi agerar alltid utifrån vår värdegrund; trygghet, service och utveckling.

Vid besök hos dig

Vi utför fortsatt t.ex. felanmälningar och besiktningar, men för att minska smittspridning har vi tagit fram rutiner vid arbeten och besök i din lägenhet/lokal:

Medan vi arbetar i din lägenhet/lokal får du inte vara hemma.

Vi kontaktar dig inför besöket för att du ska veta när vi kommer. Om du inte har lämnat lägenheten/lokalen vid bokad tid kommer vi inte att utföra arbetet.

Som kund kan du också fundera över om ditt ärende måste åtgärdas just nu. Tillsammans kan vi minska smittspridningen i Eskilstuna och det undviker vi genom personliga möten. Dessa möten som vi i vanliga fall ser som guldkanten i vårt uppdrag med att förvalta våra lokaler och lägenhet runtom i Eskilstuna

Ledtider för att bidra till minskad smittspridning

I vanliga fall arbetar vi efter en servicedeklaration till dig som gör en felanmälan hos på Kommunfastighet. Nedan kan du läsa den servicedeklaration vi utgår efter, men som kan komma att påverkas pga av det rådande läget

Vår servicedeklaration

  • Akuta fel åtgärdas så fort som möjligt, t.ex. vattenläckage, stopp i avlopp med uppträngande vatten, Kyl/frys är varm eller att det är strömlöst i hela lägenheten.
  • Inom 3 arbetsdagar åtgärdas fel som t.ex. toalettstol som står och rinner konstant, stopp i diskho och vattnet rinner undan sakta eller kalla element.
  • Inom 10 arbetsdagar åtgärdas övriga fel.

De nya ledtiderna är tillfälliga och förändras utifrån utvecklingen i stort.

Tack för att vi tillsammans gör skillnad i Eskilstuna.


Telefon och webb kan bidra till minskad smittspridning

Mina sidor
På Mina sidor kan du till exempel göra felanmälan, se status på tidigare felanmälan, se din hyresavi och anmäla intresse på lediga lägenheter.

kundcenter@kfast.se
Det går även bra att ställa frågor via e-post om du föredrar det. Vi läser inkommande e-post varje arbetsdag och svarar så snart vi kan.

016-16 75 16
Du är välkommen att ringa till Kundcenter angående felanmälan, uthyrning och övriga frågor.

Digitala möten
Vi kan även erbjuda dig personliga möten via teams.

Om du har ett ärende som inte går att lösa via telefon, e-post, webb eller via teams så kommer vi även erbjuda möjlighet att boka ett besök.


Ska du flytta?

Vid månadsskifte är det många hyresgäster som besöker oss för att hämta och/eller lämna nycklar. Med anledning av Covid-19, så hjälps vi åt att minska smittspridningen genom att inte möta fler personer än nödvändigt genom följande steg:

  1. Lämning av nycklar sker mellan klockan 7.00 -12.00.
  2. Hämtning av nycklar sker mellan klockan 12.00 -16.00. Ett tips är de flesta brukar komma mellan kl. 12 och 14, om du kan justera din tid för hämtning så gör gärna det.
  3. Vid nyckellämning och/eller nyckelhämtning kommer vi för närvarande att dela ut nummerlappar vid ingången och be dig att vänta utomhus om det är kö.
  4. Boka gärna ett besök tidigare eller senare. Om du har möjlighet att lämna dina nycklar innan månadsskiftet eller hämta dina nycklar efter månadsskiftet så får du gärna boka en tid genom att kontakta oss via e-post på kundcenter@kfast.se eller telefon på 016-16 75 16,knappval 1, för att boka en tid. På så sätt slipper du att besöka vårt Kundcenter samtidigt som många andra hyresgäster.

Tänk på:

  • Besök vårt Kundcenter själv och ta inte med sällskap i onödan.
  • Besök inte vårt Kundcenter om du har några sjukdomssymptom eller tillhör en riskgrupp. Ge fullmakt åt någon annan som kan hämta eller lämna dina nycklar. Medtag ID för både kontraktsinnehavaren och budet.

Vi tackar dig för att vi tillsammans hjälps åt att minska smittspridningen.
Tillsammans har vi trygghet, service och utveckling i fokus.

Mina Sidor

På Mina Sidor kan du själv göra din felanmälan, titta på fakturor och läsa mer om din bostad.

Läs mer