Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Powered by Google Translate

Felanmälan

Du som är hyresgäst hos oss kan, när som helst på dygnet, snabbt och smidigt göra en felanmälan via ”Mina sidor”.

Alla dina uppgifter som vi behöver kommer automatiskt med när du fyller i din felanmälan. Du kan också följa ditt ärende och se tidigare felanmälningar. Några av de vanligaste felen vi får in kan du själv lätt åtgärda. Se filmerna på Det här fixar du själv.

Corona och felanmälan

För att minska smittspridning av Corona kan våra tider för att åtgärda fel påverkas, se Aktuell information med anledning av Corornaviruset.

Vi lämnar alltid ett meddelande

När vi har varit i er lägenhet på grund av att ni har anmält ett fel och vi har enligt tillstånd, gått in med huvudnyckel så lämnar vi alltid ett meddelande om vad som gjort och om vi måste beställa reservdelar. Vi lämnar alltid ett meddelande när arbetet är avslutat.

Vem gör vad?

Är du osäker på vem som byter filter i köksfläkten eller vem som åtgärdar en droppande kran? Se vad vi ansvarar för som hyresvärd och vad du själv ansvarar för som hyresgäst, se Ansvarsfördelning KFAST

Ikon för felanmälan.

Jour

Vid akuta fel som inte kan vänta till ordinarie arbetstid ( kvällar, nätter och helger), till exempel en vattenläcka, ringer du 016-12 60 40. Hit kan du även ringa för att anmäla störningar och felparkerade bilar.

Ring oss

Det går även bra att göra felanmälan via telefon.
Telefonnummer: 016-16 75 16
Telefontid: måndag – fredag kl 07.00-16.00

Mina Sidor

På Mina Sidor kan du själv göra din felanmälan, titta på fakturor och läsa mer om din bostad.

Läs mer