Felanmälan
Du som är hyresgäst hos oss kan när som helst på dygnet, snabbt och smidigt, göra en felanmälan via ”Mina sidor”.
Genom att göra din felanmälan via Mina sidor fylls alla dina uppgifter i automatiskt. Här kan du också följa ditt ärende och se tidigare felanmälningar. Några av de vanligaste felen vi får in kan du själv lätt åtgärda. Se filmerna på Det här fixar du själv.
Vi lämnar alltid ett meddelande
När vi har varit i er lägenhet för att åtgärda din felanmälan lämnar vi alltid ett meddelande om vad som är gjort och om vi måste beställa reservdelar. Vi går bara in i din lägenhet med huvudnyckel om vi har ett tillstånd från dig. Vi lämnar alltid ett meddelande när arbetet är avslutat.
Vem gör vad?
Är du osäker på vem som byter filter i köksfläkten eller vem som åtgärdar en droppande kran? Se vad vi ansvarar för som hyresvärd och vad du själv ansvarar för som hyresgäst, se Ansvarsfördelning KFAST
Ledtider för felanmälan
Vi arbetar efter en servicedeklaration till dig som gör en felanmälan hos på Kfast. Nedan kan du läsa den servicedeklaration vi utgår efter.
Vår servicedeklaration
- Akuta fel åtgärdas så fort som möjligt, t.ex. vattenläckage, stopp i avlopp med uppträngande vatten, kyl/frys är varm eller att det är strömlöst i hela lägenheten.
- Inom 3 arbetsdagar åtgärdas fel som t.ex. toalettstol som står och rinner konstant, stopp i diskho och vattnet rinner undan sakta eller kalla element.
- Inom 10 arbetsdagar åtgärdas övriga fel.
Jour
Vid akuta fel under kvällar, nätter och helger, till exempel en vattenläcka, ringer du vår jour på telefonnummer 016-12 60 40. Hit kan du även ringa för att anmäla störningar och felparkerade bilar.
Ring oss
Det går även bra att göra felanmälan via telefon. Du når oss på telefonnummer: 016-16 75 16, måndag till fredag kl. 07.00-16.00