Vid akuta fel under kvällar, nätter och helger, som till exempel en vattenläcka, ringer du vår jour på telefonnummer 016-12 60 40. Hit kan du även ringa för att anmäla störningar och felparkerade bilar.

Serviceanmälan bostadskund
Som bostadskund hos oss kan du göra en serviceanmälan när som helst på dygnet via ”Mina sidor”.
Du kanske känner till att vi ändrat namnet, från felanmälan till serviceanmälan? Ordet serviceanmälan ska beskriva vår tjänst än tydligare och bredda perspektivet för dig.
Genom att göra din serviceanmälan via Mina sidor fylls alla dina uppgifter i automatiskt. Här kan du också följa ditt ärende och se tidigare serviceanmälningar. Några av de vanligaste ärendena som vi får in kan du själv lätt åtgärda. Se filmerna på Hemma-tips
Vi lämnar alltid ett meddelande
När vi har varit i din lägenhet för att åtgärda din serviceanmälan lämnar vi alltid ett meddelande om vad som är gjort och om vi måste beställa reservdelar. Vi går bara in i din lägenhet med huvudnyckel om vi har ett tillstånd från dig. Vi lämnar alltid ett meddelande när arbetet är avslutat.
Vem gör vad?
Är du osäker på vem som byter filter i köksfläkten eller vem som åtgärdar en droppande kran? Se vad vi ansvarar för som hyresvärd och vad du själv ansvarar för som hyresgäst, se Ansvarsfördelning Kfast.
Ledtider för serviceanmälan
Vi arbetar efter en servicedeklaration efter att en serviceanmälan kommit in till oss. Nedan kan du läsa den servicedeklaration vi utgår efter.
Vår servicedeklaration
- Akuta fel. Vi åtgärdar akuta fel så fort som möjligt. Exempel på akuta problem är vattenläckage, stopp i avlopp med uppträngande vatten, kyl/frys är varm eller att det är strömlöst i hela lägenheten.
- Inom 3 arbetsdagar. Vi åtgärdar fel som till exempel att en toalettstol som rinner konstant, stopp i diskho eller långsam vattenavrinning samt kalla element inom tre arbetsdagar.
- Inom 10 arbetsdagar. Vi åtgärdar och/eller återkopplar övriga ärenden inom 10 arbetsdagar förutom under semesterperioden, juni – augusti. Under semesterperioden åtgärdar och/eller återkopplar vi alla övriga ärenden inom 20 arbetsdagar.
Det går även bra att göra serviceanmälan via telefon. Du når oss på telefonnummer: 016-16 75 16, måndag till fredag kl. 07.00-16.00
Logga in på ditt konto på Mina sidor för att göra en serviceanmälan, både för ditt hem men även gemensamma utrymmen. Där kan du också se om tidigare serviceanmälningar som andra har gjort i ditt område.